۶ ابزار برتر توسعه‌دهندگان فرانت اند در ۲۰۱۹

لاراول محبوب ترين فريمورك php در سال ۲۰۱۹ شناخته شده است و اگر قصد داريد براي كسب و كار خود از اين فريمورك استفاده كنيد با من ههمراه باشيد

۶ ابزار برتر توسعه‌دهندگان فرانت اند در ۲۰۱۹

۱ بازديد

اگر به صورت كلي ابزارهايي كه يك توسعه‌دهنده فرانت-اند نياز دارد را نام ببريم مي‌توانيم تنها به HTML/CSS/Javascript اكتفا كنيم. اما واقعيت آن است كه در دنياي وب مدرن ابزارهاي بسيار بيشتري نسبت به اين سه مورد وجود دارند كه يك توسعه‌دهنده فرانت-اند نياز دارد تا آن‌ها را ياد بگيرد. در حال حاضر نيز هزاران ابزار مختلف بوجود آمده كه مطمئناً يادگيري تمام آن‌ها براي يك نفر امكان‌پذير نيست. با اين حال ما در اين مطلب قصد داريم ۶ تكنولوژي را به شما معرفي كنيم كه يادگيري آن‌ها مي‌تواند شما را به توسعه‌دهنده بسيار بهتري تبديل كند.

۱. Chrome DevTools

معرفي 6 ابزار براي توسعه‌دهندگان Front-End

در بين توسعه‌دهندگان وب مرورگر كروم بيشترين محبوبيت را دارد. اين موضوع فقط بدليل خوب بودن در امر جستجو و مرور صفحات وب نيست؛ گوگل كروم مجموعه‌اي از ابزارهاي بسيار عالي را در اختيار توسعه‌دهندگان قرار مي‌دهد تا بتوانند از طريق آن كارهاي مربوط به توسعه رابط كاربري را انجام دهند. اگر به المان‌هاي پايه‌اي اين ابزار اشاره كنيم مي‌توانيم ديباگر، كنسول جاوااسكريپت، قابليت‌هاي auto-complition براي كدنويسي به صورت مستقيم و… اشاره كرد. اما جداي از اين موارد ابزارهاي پيشرفته‌اي مانند مانيتور شبكه، بررسي كارايي اپليكيشن، ميزان استفاده از حافظه و… را نيز در خود جاي داده است. يكي ديگر از قابليت‌هاي بسيار كاربردي آن نمايش صفحات وب در دستگاه‌هاي مختلف از جمله موبايل و تبلت است. اگر از جمله توسعه‌دهندگاني هستيد كه به واكنشگرا بودن صفحات‌تان اهميت بسيار زيادي مي‌دهيد اين ابزار مي‌تواند براي‌تان كاربردي باشد.


۲. npm

npm به صورت پايه‌اي يك پكيج منيجر براي پلتفرم نودجي‌اس است. با اين حال جداي از يك پكيج منيجر بودن قابليت‌هايي مانند مديريت پروژه را نيز دارد. اما به عنوان يك توسعه‌دهنده وب فارغ از آنكه با چه تكنولوژي‌هايي كار مي‌كنيد يادگيري npm بسيار ضروري است. در حال حاضر تعداد پكيج‌هاي مربوط به npm از ۸۰۰هزار عدد پيشي گرفته و اين آمار روز به روز نيز در حال افزايش است.

۳. Angular

انگولار را مي‌توان يكي از موفق‌ترين و محبوب‌ترين فريمورك‌هاي جاوااسكريپتي دانست. انگولار ويژگي‌هاي بسيار حرفه‌اي‌تري را به نسبت ديگر فريمورك‌ها به توسعه‌دهندگان فرانت-اند ارائه مي‌كند. اين فريمورك در سال ۲۰۱۲ توسط گوگل ايجاد شد. در ابتداي امر اين فريمورك Angular.js نام داشت و براي كار با آن تنها چيزي كه نياز به دانستن‌ش داشتيد جاوااسكريپت بود. اما نسخه‌هاي جديد اين فريمورك با استفاده از تايپ‌اسكريپت نوشته شده‌اند و براي كار با آن‌ها نياز است تا از تايپ‌اسكريپت استفاده كنيد. 

۴. Ionic

حدس‌هاي بسيار زيادي در ارتباط با آمار پيشرفت وب اپليكيشن‌هاي پيش‌رونده وجود دارد. اما در اين ميان Ionic مي‌گويد كه تا سال ۲۰۲۰ يك دوم تمام اپليكيشن‌هاي دنيا به PWA يا همان اپليكيشن پيش‌رونده خواهند بود.

Ionic يكي از محبوب‌ترين SDKها براي ايجاد اپليكيشن‌هاي پيش‌رونده و اپليكيشن‌هاي چند-سكويي است. جامعه كاربري اين فريمورك بسيار بزرگ است از اين رو منابع يادگيري بسيار زيادي در اختيار شما قرار خواهد گرفت. در اوايل ساخت، اين فريمورك از Angular براي رندر المنت‌هاي اپليكيشن‌هاي ساخته شده استفاده مي‌كرد اما در نسخه‌هاي جديد اين فريمورك سراغ تكنولوژي Web Components رفته است.

۵. HTML۵ Boilerplate

HTML۵ Boilerplate براي آن طراحي شده كه روند كدنويسي را ساده‌تر كند. در حقيقت اين مورد پروژه‌اي كه روال كدنويسي HTML۵ را با استفاده از يكسري المان‌هاي بهينه و قدرتمند‌، سريع‌تر مي‌كند. البته ممكن است در برخي موارد اين پروژه نتواند بهترين گزينه براي پروژه‌هاي بزرگ باشد اما از آنجايي كه جامعه كاربري نسبتاً بزرگي دارد مي‌تواند در مواجه با مشكلات كمك‌هاي بسياري به شما بكند.

۶. Vue

معرفي 6 ابزار براي توسعه‌دهندگان Front-End

Vue فريموركي است كه تمام قابليت‌هاي مورد انتظار از يك فريمورك جاوااسكريپتي را به شما مي‌دهد. اما تفاوت اين فريمورك به نسبت ديگر موارد در يك چيز است: توسعه اپليكيشن با استفاده از ويوجي‌اس بسيار آسان است. اين ويژگي باعث شد تا ويوجي‌اس به عنوان يكي از محبوب‌ترين فريمورك‌هاي دنياي جاوااسكريپت شناخته شود. ما در راكت نيز از ويوجي‌اس براي توسعه فرانت-اند استفاده مي‌كنيم.

در پايان

در اين مطلب از وبسايت راكت ۶ ابزار مناسب براي توسعه‌دهندگان فرانت-اند را معرفي كرديم كه يادگيري هر كدام از آن‌ها مي‌تواند كارايي شما را به نحوي بالاتر ببرد.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد